سیاه دانه و عسل یا همان دوسین:

از سیاه دانه و عسل چگونه استفاده کنیم؟

سیاه دانه یکی از قدیمی‌ترین و پرمصرف‌ترین داروهای گیاهی است. از گذشته استفاده بسیاری در طب سنتی و پخت و پز داشته است. این گیاه به عنوان ادویه در غذا و همچنین دارویی موثر برای درمان مشکلات گوارشی، تنفسی، سردرد، شروع قاعدگی، کاهش قند و فشار خون و… است. در طب سنتی ترکیب برخی داروها موجب افزایش حداکثری خواص درمانی آن‌ها می‌شود. برای مثال سرکه می‌تواند فواید سیر را چند برابر کند و تأثیر آن بر درمان بیماری‌ها را به طور قابل توجهی افزایش دهد. اضافه کردن عسل به سیاه دانه نیز مانند سرکه و سیر عمل می‌کند. عسل خواص درمانی سیاهدانه را جذب می‌کند و اضافه شدن این گیاه به عسل، معجونی بی‌نظیر برای سلامتی ایجاد می‌کند. طرز تهیه معجون سیاه دانه و عسل راحت است. تهیه این معجون در منزل و استفاده روزانه از آن شما را از مراجعه به پزشک برای درمان بسیاری از بیماری‌ها بی‌نیاز می‌کند.

معجزات درمانی سیاه دانه و عسل چیست؟

سیاهدانه و عسل هر کدام به تنهایی فواید بسیاری برای سلامتی دارند. این دو ماده طبیعی در طب سنتی کاربرد درمانی بسیار زیادی دارند. قبل از اینکه با طرز تهیه معجون سیاه دانه وعسل آشنا شوید، بهتر است در مورد خواص این ترکیب بیشتر بدانید. این ترکیب به نام «دوسین» شناخته می‌شود. برخی می‌گویند دلیل نامگذاری آن به دلیل حرف «سین» در «سیاه دانه» و نیز در «عسل» است. دوسین طبع بسیار گرم و خشک دارد و بهترین گزینه برای افراد با مزاج سرد و تر است. افرادی که بلغم و سودا آن‌ها از تعادل خارج شده است، روزانه از این دارو استفاده کنند تا طبع بدن آن‌ها به تعادل برسد. دوسین طیف وسیعی از مشکلات شما را پوشش می‌دهد و توانایی درمان تعداد زیادی از بیماری‌ها را دارد. معجون سیاه دانه و عسل ، معجزه‌ای برای سلامتی شما است. معمولا از این معجون به صورت خوراکی استفاده می‌شود. اما در برخی مواقع، در صورتی که مشکلات پوستی مثل جوش‌های سفت و زیر پوستی ناشی از بلغم یا لک و پیس وجود داشته باشد، از آن به صورت موضعی هم استفاده می‌شود. معجونی که از عسل و سیاهدانه به دست می‌آید عوارض ناشی از شیمی درمانی را نیز تا حدودی کاهش می‌دهد.

 

رفع آلرژی و حساسیت با معجون سیاه دانه و عسل

سیاهدانه در بدن آنتی هسیتامین طبیعی تولید می‌کند. این گیاه ضد آلرژی است و برای درمان حساسیت از آن استفاده می‌شود. عسل نیز ترکیبات ضد حساسیت دارد و به دلیل روش تهیه آن که از هزاران گرده گل تهیه شده، به درمان حساسیت کمک می‌کند. برای تهیه دارو ضد حساسیت طبیعی، پودر سیاهدانه و عسل را ترکیب کنید. استفاده از این معجون مانند داروهای شیمیایی و آنتی هیستامین عمل می‌کند. با این تفاوت که ضرری برای سلامتی، عوارضی مانند خواب آلودگی، سرگیجه، تهوع و… ندارد.

معجون سیاه دانه و عسل برای سلامتی، تعادل طبع، رفع سردی بدن، درمان جوش‌های بلغمی و… مفید است. این معجون آلرژی را درمان می‌کند و به طور طبیعی در بدن آنتی‌ هسیتامین تولید می‌کند.

جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن

از فواید سیاه دانه با عسل می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. امروزه بسیاری از افراد درگیر این مشکل هستند. بسیاری از افراد به دلیل تغذیه نادرست، فشار کاری زیاد و مشکلات خواب، دچار ضعف و کاهش مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها می‌شوند. مصرف داروهای شیمیایی نیز بر ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن تأثیر می‌گذارد. در فصل‌های سرد سال، ممکن است بیشتر دچار بیماری شوید و تا رسیدن به بهبودی کامل، دوره طولانی مدتی را طی کنید. اضافه کردن دوسین به رژیم غذایی، قدرت ایمنی بدن را افزایش می‌دهد. این ترکیب شامل آنتی‌اکسیدان‌های مختلفی است که از سلامتی شما محافظت می‌کنند. تأثیر سیاهدانه و عسل به مدت طولانی در بدن باقی می‌ماند و به همین دلیل یکی از قوی‌ترین داروها برای سیستم ایمنی بدن است. این دارو موجب رفع تشنج در کودکان نیز می‌شود. در ادامه طرز تهیه معجون سیاه دانه و عسل در منزل را بیان می‌کنیم تا همیشه در دسترس شما باشد.

درمان تنبلی تخمدان و رفع شکلات زنانه با معجون سیاهدانه و عسل

تنبلی تخمدان از مشکلات رایجی است که باروری را برای خانم‌ها سخت می‌کند. این مشکل میزان تخمک گذاری و زمان آن را دچار اختلال می‌کند. همچنین با پیشرفت آن، خانم‌ها به بیماری‌های دیگری نیز مبتلا خواهند شد. برای کنترل تنبلی تخمدان راه‌های بسیاری وجود دارد. یکی از این راه‌ها، داروهای طبیعی است. دوسین میزان تخمک گذاری را افزایش می‌دهد و درمانی موثر برای تنبلی تخمدان است.

این معجون سرشار از مواد آلی است. بسیاری از خانم‌ها به دلیل خونریزی در دوران پریود، دچار کمبود آهن و مواد معدنی می‌شوند. مصرف دوسین این کمبود را جبران می‌کند. این ترکیب سردی رحم را درمان می‌کند و موجب می‌شود دوره پریود را با درد بسیار کمتری سپری کنید.

ترکیب عسل و سیاهدانه در دوران شیردهی موجب افزایش شیر مادران می‌شود. مصرف این معجون در اواخر بارداری موجب کنترل درد و زایمان راحت می‌شود.

استفاده از معجون سیاه دانه و عسل برای درمان مشکلات زنانه نیاز به مصرف مداوم و منظم دارد. تأثیر این دارو نسبت به داروهای شیمیایی بهتر است اما برای مشاهده نتیجه، بهتر است صبور باشید و دوره درمان را کامل کنید.

سیاه دانه و عسل دوسین 01

خاصیت سیاه دانه با عسل برای جلوگیری از بروز سرطان

سیاهدانه موجب دفع سلول‌های سرطانی می‌شود. این ماده سیاه حاوی مقادیر زیادی تیموکینون است که از بروز سرطان خون، ریه، روده، پروستات و پانکراس جلوگیری می‌کند. عسل نیز با ترکیباتی که دارد، از بدن در برابر بروز سرطان محافظت می‌کند. ترکیب آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سیاهدانه و عسل ، دارویی بی‌نظیر و ضدسرطان ایجاد می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌ها از بدن در برابر سرطان و بیماری‌های خطرناک محافظت می‌کنند. این ترکیبات مفید، رادیکال‌های آزاد و استرس اکسیداتیو را از بین می‌برند رادیکال‌های آزاد به طور طبیعی در بدن تولید می‌شوند، از طریق هوا وارد بدن شده و با افزایش سن، مقدار آن‌ها در بدن بیشتر از قبل می‌شود. عسل ماده‌ای فوق‌العاده برای پیشگیری از سرطان است. اما وقتی با سیاهدانه مصرف شود، تأثیر آن بر بدن و جلوگیری از بروز سرطان، چند برابر می‌شود.

 فواید سیاه دانه و عسل مانع از بروز سرطان می‌شود. این ترکیب حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی برای از بین بردن عوامل بیماری‌زا و سلول‌های سرطانی است. ترکیب عسل و سیاهدانه موجب درمان سرفه می‌شود. این ترکیب برای پاکسازی بدن از سموم بسیار مفید است و کبد را تقویت می‌کند.

پاکسازی بدن با سیاه دانه و عسل

سیاهدانه سم موجود در مواد شیمیایی را از بدن پاک می‌کند و برای سلامت کبد بسیار مفید است. عسل نیز برای پاکسازی بدن استفاده می‌شود. ترکیب سیاهدانه و عسل ، تأثیرگذاری آن‌ها بر پاکسازی بدن را افزایش می‌دهد. بدن بر اثر جذب آلودگی‌ها، مصرف مواد غذایی مضر و داروهای شیمیایی، دچار سموم زیادی می‌شود که می‌توانید آن‌ها را به صورت طبیعی و با استفاده از عسل و سیاهدانه از بین ببرید.

افزایش میل جنسی با دوسین

سیاهدانه حاوی هورمون‌های جنسی است. مصرف سیاهدانه همراه با عسل برای افزایش تعداد اسپرم در آقایان و میزان باروری آن‌ها مفید است. همچنین بر میل جنسی تأثیر می‌گذارد و موجب می‌شود از رابطه جنسی با همسر خود لذت بیشتری ببرید.

تقویت سیستم ایمنی بدن یکی از معجزات درمانی سیاه دانه و عسل است. این معجون تنبلی تخمدان را رفع، درد دوران پریود را کاهa و زایمان را راحت می‌کند. همچنین موجب افزایش شیر مادران شیرده می‌شود. سیاهدانه و عسل برای افزایش میل جنسی و قدرت باروری مردان مفید است.

تأثیر دوسین بر کنترل بیماری‌های تنفسی

از معجزات درمانی سیاه دانه و عسل می‌توان به بهبود بیماری‌های تنفسی مثل آسم، تنگی نفس، مشکلات ریوی و… اشاره کرد. امروزه بیماری‌های تنفسی نسبت به قبل شیوع بیشتری پیدا کرده‌اند. دلیل آلودگی هوا و ورود آلاینده‌ها به سیستم تنفسی، رسوب سرب در ریه‌ها و… موجب ضعیف شدن دستگاه تنفسی می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در معجون سیاه دانه و عسل موجب درمان بیماری‌های ریوی می‌شوند. همچنین انسداد و گرفتگی مجرای تنفسی را از بین می‌برند.

پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی عروقی

تحقیقات نشان می‌دهند فواید سیاه دانه با عسل در پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی عروقی موثر است. ترکیبات این معجون موجب کاهش چربی‌های مضر بدن می‌شوند و به همین دلیل مانع از بروز اختلال در عملکرد قلب می‌شوند. مصرف عسل و سیاهدانه برای رفع تپش قلب بسیار مفید است. دوسین فشار خون را کاهش می‌دهد و از رسوب چربی در رگ‌ها جلوگیری می‌کند. برای آن که از اصل بودن دوسین مطمئن باشید، بهتر است طرز تهیه معجون سیاه دانه و عسل در منزل را یاد بگیرید تا بتوانید به آن را به راحتی با سیاه دانه درجه یک و عسل طبیعی تهیه کنید.

درمان اضطراب و افسردگی با عسل و سیاهدانه

عسل و سیاهدانه ترکیباتی مفید برای درمان استرس و افسردگی دارند. مخلوط کردن این دو ماده و استفاده روزانه از آن، انرژی‌زا است. دوسین موجب درمان افسردگی و ایجاد آرامش در شما می‌شود. مخلوط عسل و سیاهدانه برای درمان سردردهایی که ناشی از سردی هستند بسیار مفید است و به راحتی آن‌ها را درمان می‌کند.

دوسین به درمان مشکلات تنفسی مثل تنگی نفس، گرفتگی گلو، آسم و… کمک می‌کند. این ترکیب آلاینده‌های موجود در ریه را پاکسازی می‌کند. عسل و سیاهدانه مانع از افزایش چربی خون شده و قلب را تقویت می‌کنند. همچنین برای رفع اضطراب و درمان افسردگی مفید هستند. این ترکیب سردرد را نیز درمان می‌کند.

جلوگیری از اضافه وزن با مصرف عسل و سیاهدانه

این ترکیب از اضافه وزن جلوگیری می‌کند. کالری آن کم است و به دلیل طبع گرمی که دارد، سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. مصرف آن برای افرادی که اضافه وزن دارند مفید است. این معجون انرژی شما را در طول روز حفظ می‌کند و برای کاهش وزن مناسب است.

سیاه دانه و عسل دوسین 02

بهبود کم‌خونی با عسل و سیاهدانه

سیاهدانه سرشار از آهن و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. عسل نیز املاح معدنی فراوانی دارد. برای درمان کم‌خونی استفاده از سیاهدانه و عسل رایج است. این ترکیب موجب جذب مقدار زیادی ماده معدنی به بدن می‌شود و برای خونرسانی بهتر، انتقال اکسیژن به سلول‌ها، افزایش آهن بدن و… مفید است.

با مصرف روزانه دوسین، دیگر افت انرژی نخواهید داشت. این دارو انرژی‌زا است و از ضعف جلوگیری می‌کند. سیاه دانه و عسل مقوی معده هستند. خواص آن‌ موجب از بین بردن درد، نفخ و سردی معده می‌شود. این ترکیب از بروز کم‌خونی جلوگیری و به درمان آن کمک می‌کند.

فواید دوسین برای خانم‌ها

سندروم تخمدان پلی کیستیک یکی از مشکلات شایع بین خانم‌ها است. مهمترین دلیل به وجود آمدن تخمدان پلی کیستیک، سبک زندگی و تغذیه غلط است. این مشکل منجر به چاقی و اضافه وزن نیز می‌شود که برای سلامتی شما بسیار مضر است. در صورتی که تخمدان پلی کیستیک درمان نشود، زمینه را برای بروز دیابت نوع دوم، بیماری‌های قلبی و… به وجود می‌آورد. تخمدان پلی کیستیک نظم دوره پریود را از بین می‌برد، در حجم و تعداد روزهای خونریزی تغییر ایجاد می‌کند، موجب ریزش مو (بیشتر سمت راست سر) می‌شود، جوش صورت را افزایش می‌دهد و موها نسبت به گذشته زودتر چرب می‌شوند. این مشکل در برخی موارد منجر به تغییر تن صدای زنانه به مردانه هم می‌شود.

مصرف دوسین برای افراد مبتلا به تخمدان پلی کیستیک مانند معجزه عمل می‌کند. خاصیت سیاه دانه با عسل موجب درمان این مشکل در خانم‌ها می‌شود و برای تنظیم هورمون‌ها بسیار مفید است.

مصرف عسل همراه با سیاهدانه به کاهش دردهای قاعدگی کمک می‌کند. با خوردن این ترکیب دیگر خبری از دردهای شدید قاعدگی و رحم، نیست.

در روزهای پایانی بارداری، خانم‌های باردار می‌توانند برای حفظ انرژی و سهولت زایمان، از عسل و سیاهدانه استفاده کنند. اما حتما باید تحت نظر پزشک این کار را انجام دهند.

تنظیم قند خون با عسل و دانه سیاه

عسل مقدار قابل توجهی قند طبیعی دارد. مصرف عسل مانع از افزایش قند خون می‌شود و به تنظیم آن کمک می‌کند. سیاهدانه نیز تأثیر خیلی خوبی بر کنترل قند خون دارد و مصرف آن برای افراد دیابتی مفید است. از ترکیب این دو ماده، دارو طبیعی برای کنترل قند خون به دست می‌آید. دوسین قند خون را کاهش می‌دهد و با مصرف آن می‌توانید از بروز دیابت جلوگیری کنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن با عسل و پودر سیاهدانه

سیاهدانه و عسل هر کدام به تنهایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید هستند. در صورتی که دچار ضعف شدید، سرگیجه و بی‌حالی شده‌اید، هر روز از این ترکیب استفاده کنید. ویتامین، قند، مواد معدنی و سایر ترکیبات موجود در دوسین، سیستم ایمنی بدن شما را به طرز عجیبی تقویت می‌کند.

 

توصیه طب سنتی برای مصرف عسل و سیاهدانه چیست؟

در طب سنتی از خاصیت سیاه دانه و عسل برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود. سیاهدانه و عسل موجب رفع گرفتگی عضلات شده و برای کنترل اسیداوریک نیز مفید است. دوسین برای افرادی که مزاج آن‌ها سرد و تر است، بسیار مفید است. افراد بلغمی برای حفط انرژی خود بهتر است از این ترکیب استفاده کنند. دوسین سودا بدن را به تعادل می‌رساند. سیاهدانه و عسل موجب درمان سردردهای ناشی از سردی می‌شوند.

اگر شما مزاج بلغمی دارید و جوش‌های بدون التهاب و زیر پوستی روی صورت خود مشاهده می‌کنید، از خاصیت سیاه دانه و عسل برای درمان آن‌ها استفاده کنید.

دوسین ادرارآور است. همچنین به درمان بیماری پروستات کمک می‌کند.

فواید عسل طبیعی همراه با سیاهدانه با تقویت سلول‌های مغز از بروز آلزایمر جلوگیری می‌کند. همچنین موجب افزایش قدرت تمرکز و یادگیری می‌شود.

اضافه کردن مقداری دارچین به ترکیب سیاهدانه و عسل سبب افزایش خواص آن می‌شود. دارچین میزان چربی‌سوزی بدن را افزایش می‌دهد. ترکیب عسل و سیاهدانه درمانی سریع برای تب‌های بلغمی و سوداوی است.

مصرف این ترکیب در فصل‌های سرد سال بسیار توصیه شده است و موجب گرم نگه داشتن بدن می‌شود.

دوسین، معجزه‌ای برای درمان تخمدان پلی کیستیک است. این دارو برای تسکین دردهای دوران پریود مفید است. مصرف آن در فصل‌های سرد سال توصیه شده است. دوسین سردردهای ناشی از سردی را درمان می‌کند، جوش‌های بلغمی را رفع، ادرارآور است و موجب گرم نگه داشتن بدن می‌شود.

سیاه دانه و عسل دوسین 03

افزایش گردش خون با عسل و سیاهدانه

از خاصیت سیاه دانه با عسل برای افزایش گردش خون استفاده می‌شود. ممکن است فعالیت زیاد در طول روز یا ضعف بدن، سرعت گردش خون در بدن را کاهش دهد. برای رفع این مشکل از دوسین استفاده کنید. همچنین می‌توانید مقدار کمی سیر له شده به آن اضافه کنید. اگر با طعم و بوی سیر اذیت می‌شوید، آن را اضافه نکنید. اما بهتر است بدانید سیر در ترکیب با دوسین برای افزایش گردش خون بسیار مفید است.

این ترکیب همچنین موجب درمان سنگ کلیه نیز می‌شود.

 

دوسین چگونه التهاب را کاهش می‌دهد؟

التهاب یکی از واکنش‌های طبیعی بدن در برابر عوامل آلوده کننده و خارجی است. در شرایطی که دچار التهاب شده‌اید، مصرف سیاهدانه موجب کاهش التهاب می‌شود. در صورتی که می‌خواهید خواص آن تأثیر بهتری بر از بین بردن التهاب داشته باشد، پودر سیاهدانه را با عسل مخلوط کنید. خواص عسل و سیاه دانه مانع از پیشرفت التهاب شده و آن را درمان می‌کند.

درمان زخم با عسل و سیاهدانه

از فواید سیاهدانه و عسل می‌توان به درمان زخم اشاره کرد. سیاهدانه همراه با عسل برای بازسازی محل زخم، کاهش آلودگی، ترمیم پوست و بهبودی سریع زخم بسیار مفید است. علاوه بر استفاده موضعی از عسل برای درمان زخم، از خواص سیاه دانه با عسل به صورت خوراکی برای بهبودی زخم استفاده کنید.

کنترل قند خون با مصرف دوسین راحت می‌شود. این ترکیب از بروز دیابت جلوگیری می‌کند. عسل و پودر سیاهدانه موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند. همچنین برای کاهش التهاب بدن و درمان زخم‌ها نیز بسیار مفید است. عسل همراه با سیاهدانه موجب تسریع بهبودی زخم می‌شود.

تأمین انرژی با مصرف روزانه عسل و سیاهدانه

عسل به طور قابل توجهی انرژی شما را افزایش می‌دهد و یکی از بهترین مواد خوراکی برای تأمین انرژی است. فواید آن در ترکیب با سیاه دانه، افزایش پیدا می‌کند. با خوردن سیاه دانه و عسل به سرعت انرژی شما افزایش پیدا می‌کند. این معجون انرژی‌زا برای افرادی که میل به خوردن حجم زیادی از مواد غذایی ندارند و معده آن‌ها ضعیف است، بسیار مفید عمل می‌کند.

تأثیر عسل و دانه سیاه بر تقویت معده و دستگاه گوارش

از بهترین فواید سیاه دانه و عسل می‌توان به تقویت معده اشاره کرد. طبق تحقیقاتی که انجام شده، این ترکیب به اندازه داروهای ضد درد برای معده مفید است. سیاهدانه و عسل معده را تقویت می‌کند و مانع از ایجاد درد در آن می‌شود. این دارو طبیعی نفخ معده را درمان می‌کند. طبع این دارو بسیار گرم است و سردی معده را به راحتی رفع می‌کند. فواید عسل و سیاهدانه موجب تسکین عصب معده می‌شود و از ترشح بیش از اندازه اسید معده جلوگیری می‌کند. این کار به درمان زخم معده کمک بسیاری می‌کند.

عسل و سیاهدانه منجر به دفع انگل روده می‌شوند. دوسین موجب درمان دل‌پیچه نیز می‌شود.

سیاهدانه با عسل برای درمان سرفه و رفع عفونت

عسل یک آنتی‌بیوتیک ارگانیک است. این دارو خوش‌طعم، به طور طبیعی عفونت را درمان می‌کند و خواصی مشابه آنتی‌بیوتیک‌های شیمیایی دارد. عسل سرفه و سرماخوردگی را به راحتی درمان می‌کند. حال اگر این ماده با سیاهدانه ترکیب شود، خاصیت سیاه دانه و عسل برای درمان عفونت و سرفه افزایش پیدا می‌کند. سیاهدانه عفونت و باکتری‌های مضر بدن را از بین می‌برد. این خاصیت در ترکیب با عسل، موثرتر از قبل عمل می‌کند.

عسل و سیاهدانه چه تأثیری بر درمان مشکلات کلیوی دارند؟

استفاده از عسل همراه با سیاهدانه موجب افزایش حجم ادرار می‌شود. این کار در رفع سنگ کلیه و مثانه تأثیر می‌گذارد. دوسین عفونت ادراری را درمان می‌کند. همچنین برای آقایانی که بیماری پروستات دارند، مصرف دوسین توصیه شده است.

دارو طبیعی برای مشکلات گوارشی

از گذشته‌های دور سیاهدانه برای درمان مشکلات گوارشی استفاده می‌شد. این گیاه معده درد را درمان می‌کند و ترکیب عسل با سیاهدانه تأثیر آن بر درمان معده درد را چندین برابر می‌کند.

چگونه معجون عسل و سیاهدانه درست کنیم؟

طرز تهیه معجون عسل و سیاه دانه بسیار راحت است. نکاتی که در ادامه بیان می‌کنیم به شما کمک می‌کنند تا بهترین نتیجه را از مصرف عسل و سیاهدانه بگیرید. برای اینکه این معجون را در منزل تهیه کنید، ۱ پیمانه سیاهدانه و ۳ پیمانه عسل اضافه کنید. مهم نیست پیمانه شما چه اندازه‌ای داشته باشد، رعایت نسبت ۱ به ۳ سیاهدانه و عسل مهم است. سیاهدانه را نیم‌کوب کنید و سپس با عسل ترکیب کنید. نکته مهمی که در طرز تهیه معجون سیاه دانه و عسل وجود دارد، تهیه آن با مواد تازه است. بهتر است این معجون را به صورت تازه تهیه کنید تا خواص درمانی آن حفظ شود. سیاهدانه در صورتی که کوبیده شود، باید فورا با عسل ترکیب شود. در غیر این صورت در مدت زمان کوتاهی خواص درمانی خود را از دست می‌دهد.

دوسین مانع از افزایش وزن می‌شود و با کالری کمی که دارد می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند. این دارو طبیعی ادرارآور است، سنگ کلیه و مثانه را رفع و عفونت ادراری را درمان می‌کند. طرز تهیه معجون عسل و سیاه دانه به این صورت است که سیاه دانه نیم‌کوب را به نسبت ۱ به ۳ با عسل مخلوط کنید و به صورت تازه مصرف کنید.

نحوه مصرف سیاه دانه با عسل

بهتر است قبل از اینکه به مدت طولانی از این معجون استفاده کنید، با پزشک خود مشورت کنید. اما به طور معمول استفاده روزانه از عسل و سیاهدانه مجاز است. نحوه مصرف آن به این صورت است که: بزرگسالانی که وزن آن‌ها ۵۵ کیوگرم و بیشتر است، روزانه می‌توانند ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری از آن مصرف کنند. بهتر است صبح‌ها خورده شود. کودکان بالای ۶ سال، مجاز به مصرف روزانه نصف قاشق چای‌خوری دوسین هستند.

چه کسانی باید برای مصرف دوسین با پزشک مشورت کنند؟

طبع سیاه دانه و عسل بسیار گرم است. به همین دلیل افراد گرم مزاج باید در مصرف آن احتیاط کنند. بهتر است این افراد مصرف دوسین را زیر نظر پزشک شروع کنند. طبع دوسین بسیار خشک است. افرادی که مزاج آن‌ها خشک است نیز باید برای مصرف آن با پزشک مشورت کنند.

احتیاط در مصرف عسل با سیاه دانه

همان‌طور که بیان کردیم، طرز تهیه معجون سیاه دانه با عسل سخت نیست و در منزل می‌توانید به راحتی آن را تهیه کنید. اما افرادی که فشار خون پایین دارند، طبع آن‌ها گرم و خشک است و خون آن‌ها بیش از حد رقیق است باید در مصرف دوسین احتیاط کنند.

مصرف زیاد سیاه دانه و عسل موجب افزایش اخلاط فاسد در بدن می‌شود و تعادل طبع بدن را از بین می‌برد. همچنین مصرف بیش از حد آن، مشکلات کلیوی به وجود می‌آورد. مصرف بی‌رویه و غیر اصولی از دوسین در مواردی موجب افزایش فشار خون و بی‌خوابی می‌شود.

بهتر است قبل از استفاده مداوم از این دارو، با پزشک طب سنتی مشورت کنید تا براساس طبع شما، میزان و مدت مصرف دوسین را تجویز کند.

جمع‌بندی

معجون سیاه دانه و عسل از بهترین داروهای طبیعی هستند و از گذشته برای تقویت سیستم ایمنی بدن از آن استفاده شده است. این معجون طبع گرمی دارد و برای رفع سردی بدن بسیار مفید است. استفاده از آن شیر مادران را افزایش و زایمان را راحت می‌کند. مصرف دوسین موجب افزایش میل جنسی آقایان شده و میزان اسپرم تولید شده در بدن آن‌ها را بیشتر می‌کند. دوسین برای درمان مشکلات تنفسی و تنبلی تخمدان استفاده می‌شود. مصرف روزانه از آن مشکلی ایجاد نمی‌کند. بزرگسالان ۲ تا ۳ قاشق و کودکان بالای ۶ سال می‌توانند روزانه نصف قاشق چای‌خوری از آن مصرف کنند. افراد گرم مزاج در مصرف دوسین احتیاط کنند .

دوسین برای درمان سرفه، رفع عفونت، از بین بردن تخمدان پلی کیستیک، کنترل چربی و تنظیم قند خون کاربرد دارد. این ترکیب انرژی‌زا است . حاوی آنتی‌اکسیدان‌های بسیاری است. خواص آن دردهای گوارشی را درمان می‌کند و برای رفع سردی بدن بسیار مفید است. افراد گرم مزاج باید در مصرف سیاهدانه و عسل احتیاط کنند. همچنین خانم‌های باردار، فقط در روزهای آخر بارداری و با تجویز پزشک مجاز به استفاده از دوسین هستند.

دسترسی سریع

سفارش محصول

عسل گون انگبین

سفارش محصول

عسل گون انگبین
منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
0 مورد سبد خرید